Verkoopvoorwaarden

Artikel 1: De verkoper

 Wooply.be, XDH-C bvba, met maatschappelijke zetel, Driesstraat 5 te 8710 Wielsbeke en ingeschreven in het KBO met als ondernemingsnummer 0835.752.790, BTW nummer: BE 0835.752.790. Hieronder verkoper genoemd.

 Artikel 2: De verkoopsovereenkomst

- De verkoopsovereenkomst komt tot stand tussen de verkoper en de koper, die bij het plaatsen van een bestelling de algemene voorwaarden aanvaardt, en die verklaart meerderjarig te zijn.
- In het kader van de online verkoop, aanvaarden zowel de verkoper als de koper alle elektronische documenten (bijv e-mail). Een elektronische bevestiging van uw bestelling heeft dezelfde rechtswaarde als een handgeschreven handtekening.

 Artikel 3 productinformatie en prijzen

- De producten die de verkoper aanbiedt zijn de producten die op de site worden aangegeven op de dag dat de koper de site bezoekt en dit zolang de voorraad strekt. De verkoper besteedt de grootste zorg aan een correcte weergave van het product aan de hand van foto's en beschrijvingen. Toch kan het voorkomen dat er kleurverschillen zijn door o.a. verschil in computerinstellingen.
- Alle prijzen zijn in euro's en inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Indien een product na een uitgevoerde bestelling lager geprijsd wordt tijdens de koopjesperiode of dagaanbieding, dan kan de koper geen aanspraak maken op de lagere prijs.

 Artikel 4 bevestiging van bestelling en betaling

- Een bestelling is pas bevestigd eenmaal de verkoper een elektronische bevestiging heeft verstuurd naar het e-mail adres dat op het ogenblik van de bestelling werd opgegeven.
- De bestelling zal pas uitgevoerd worden na ontvangst van het volledige bedrag van de bestelde producten inclusief de verzendkosten (tenzij er een actie is, gratis verzenden).
- De bestelling kan online worden betaald door ogone of mollie. 
- Voor de afhandeling van de online betalingen werkt de verkoper samen met ogone/mollie
Wooply heeft geen toegang tot de  betalingsgegevens van haar kopers.

 Artikel 5: Bezorging

- De bestelling wordt verstuurd na volledige betaling en dit uiterlijk binnen 3 werkdagen naar het leveradres die de koper heeft opgegeven met uitzondering van Europese landen. De levertijd is hier 3 tot 5 werkdagen.
- De verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden indien een leveringsadres foutief wordt opgegeven door de koper. Kosten verbonden aan het opnieuw opsturen van het pakket bij een fout adres, zijn voor rekening van de koper.
- De bestelling wordt verstuurd via de door de koper aangeduide dienst. Indien de koper kiest voor een niet-verzekerde zending kan de verkoper niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies of diefstal.
- De verkoper kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen in leveringen die zich voordoen bij de gekozen verzenddienst.

 Artikel 6: Retournering/omruiling - Dit Artikel wordt aangepast, conform de Europese wetgeving, igv retour, contacteer ons aub zoals hieronder aangegeven, het formulier en de reglementering wordt hier zo vlug mogelijk gepubliceerd. Het verzakingsrecht is dan ook bij Wooply van toepassing

- De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.
- De koper dient elke retour aan te melden per email aan retour@wooply.be. Alle producten moeten teruggestuurd worden in de oorspronkelijke staat en verpakking naar volgend adres: Wooply, driesstraat 5, 8710 Wielsbeke, België. De koper stuurt de producten terug onder eigen risico.
- Indien de koper geen omruiling vraagt, zal de verkoper het betaalde bedrag van de bestelling, terugbetalen binnen een termijn van dertig dagen.
- Indien de koper een omruiling vraagt, zijn de verzendkostenvoor de re kening van koper. 

- De goederen dienen binnen de 3 dagen na bevestiging door wooply teruggestuurd te worden en 5 werkdagen voor Nederland.

- Omruilingen en retours worden aanvaardt indien aan volgende voorwaarden wordt voldaan:

1. De artikelen ongedragen en voorzien zijn van de originele aangehecthe labels (wanneer labels niet meer eraan vastzitten, nemen wij het artikel niet meer retour!).
2. De artikelen ongewassen en onbeschadigd zijn.
3. Ondergoed en badgoed worden om hygiënische redenen niet omgeruild en ook niet als retour aanvaardt.
4. Afgeprijsde artikelen (solden/sale) kunnen niet worden omgeruild of geretourneerd worden.
5. De goederen dienen voldoende gefrankeerd te zijn, zoniet worden ze niet aanvaardt. Wij raden dan ook aan om uw pakje te versturen met een track and trace nu nummer.

- De verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor pakketjes en enveloppen die niet bij ons toekomen, wij raden dan ook aan om via bpost/postnl het pakket terug te sturen. (bij voorkeur met een track and trace nummer)

Artikel 7: Klachten
Het kan het gebeuren dat er een fout wordt vastgesteld aan een product of dat er een fout product wordt geleverd . Indien de koper een fout vaststelt, dient dit gemeld te worden aan per email aan contact@wooply.be, dit binnen de 4 werkdagen na levering. De verkoper zorgt voor een juiste afhandeling van de klacht en neemt de kosten voor terugzending op zich indien de fout onder de verantwoordelijkheid van de verkoper ligt. Het artikel dient binnen de 5 werkdagen in ons bezit te zijn, zoniet kunnen wij uw klacht niet meer behandelen.

Artikel 8: Privacy
- Alle persoonsgegevens zijn bestemd voor intern gebruik van de verkoper door middel van een gegevensverwerking. U beschikt op elk moment over het recht tot inzage en verbetering van uw gegevens.
- De gegevens worden gebruikt voor de administratie van de bestelling, de leveringen, de facturen en het opvolgen van -- Wooply maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk
maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker.Iedere
internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien uw
computer geen cookies accepteert is het mogelijk dat u problemen zult ondervinden tijdens de bestelprocedure.
Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen zodat wij u bestelling alsnog kunnen
invoeren. 

Artikel 9: Eigendomsrecht

Wooply blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is
betaald.

Artikel 10: Toepasselijk Recht 

- Op alle overeenkomsten tussen Wooply en opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing. De Belgische
rechtbanken zijn exclusief bevoegd.